ROK SZKOLNY 2013/14

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2013/14

2 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny 2013/14. Dyrektor szkoły Zofia Krępa powitała wszystkich uczniów liceum oraz gimnazjum, nauczycieli i rodziców. Przedstawiła nowych uczących oraz wychowawców klas. Następnie pani dyrektor VI Gimnazjum, Elżbieta Wójcik odczytała życzenia przesłane przez Małopolskiego Kuratora Oświaty oraz Ministra Edukacji Narodowej panią Krystynę Szumilas, która zaproponowała nazwanie rozpoczynającego się roku szkolnego Rokiem Szkoły w Ruchu.

Dyrektor szkoły przedstawiła nowych wychowawców klas. Opiekunem klasy II został pan Jacek Dusik, klasy I pani Barbara Lorek. Po inauguracji roku szkolnego 2013/14 uczniowie wraz z nauczycielami rozeszli się do klas.
Serdecznie witamy nowe koleżeństwo z klasy I Gimnazjum.

Witaj Szkoło:)

Ślubowanie klas pierwszych.

W środę, 16 października, uczniowie pierwszej klasy naszego gimnazjum uczestniczyli w uroczystym apelu, na którym złożyli ślubowanie. W imieniu całej klasy rotę przysięgi odmówiła przewodnicząca klasy, Izabela Jończyk. Uczniowie ślubowali m.in. dbać o honor i tradycje szkoły oraz współtworzyć jej autorytet, godnie reprezentować gimnazjum w każdej sytuacji i miejscu. Ponadto ślubowali szanować poglądy i przekonania innych, dbać o piękno mowy ojczystej i na zawsze pozostać dobrym dzieckiem, uczniem i obywatelem.

Teraz czekamy, aby te słowa zostały wprowadzone w czyn. Pierwszoklasistom życzymy samych miłych chwil w szkole, przyjaznej atmosfery i oczywiście tylko dobrych stopni.

Nauczyciele i uczniowie klasy drugiej i trzeciej.

Wyloguj się do życia..

Klasa 2 naszego gimnazjum na lekcjach godzin wychowawczych przygotowała komiks w ramach konkursu pt. "Wyloguj się do życia". Dziękujemy wszystkim za oddanie głosu na naszą pracę, ale niestety nie udało nam się dostać do finału. Z wyniku 281 głosów jesteśmy oczywiście zadowoleni. Niesmak pozostawia zachowanie organizatorów oraz przeprowadzenie konkursu /zmiana regulaminu i terminów w trakcie trwania konkursu/. Bogaci o nowe doświadczenia gratulujemy zwycięzcom:)

Prace można oglądać na stronie www.wylogujsie.org/konkurs

Klasa 2

Mikołajki w klasie 2

W dniu 06.12.2013 r. na lekcji Godziny Wychowawczej w klasie 2 odbyły się Mikołajki. Każdy przyniósł upominek dla wcześniej wylosowanej osoby. Wychowawca przebrany był za św. Mikołaja, a przewodnicząca klasy rozdawała prezenty. W całej klasie panowała miła atmosfera. Po otrzymaniu podarunków i rozpakowaniu ich okazało się, że najczęstszymi niespodziankami były:

- książki,

- płyty CD,

- sprzęty elektroniczne (np. słuchawki dokanałowe lub Pendrive’y)

Opracowała: Gabriela Siedlarczyk i Aleksandra Szulc

Sukces szachistów naszego gimnazjum

4 grudnia 2013 roku w budynku PCK w Nowym Targu odbyła się Powiatowa Gimnazjada w szachach. Naszą szkołę reprezentowało 5 zawodników.

Najlepsze zawody rozegrał Ernest Szczepaniak, który zajął miejsce tuż za podium. Pozostali zawodnicy również dzielnie walczyli. Efektem tego było zdobycie 3 miejsca w punktacji drużynowej. W nagrodę do szkoły wróciliśmy z dyplomem oraz pucharem, który jest naszą kolejną zdobyczą w rywalizacji drużynowej.

Punktacja naszych reprezentantów:

IV miejsce Ernest Szczepaniak
VII Konrad Szczepaniak
XI Bartosz Zieliński
XIII Łukasz Salamon
XVII Witold Gabryś

11 listopad - Święto Odzyskania Niepodległości

Na apelu zorganizowanym  z okazji Narodowego Święta Niepodległości gościliśmy wczoraj w naszej szkole pana kapitana Jerzego Widejko, który jako chłopiec zaczął służyć w szeregach oddziału AK na WileńszczyźnieStał się w ten sposób najmłodszym partyzantem III Brygady Wileńskiej AK dowodzonej przez Gracjana Fróga, pseudonim Szeczerbiec. Rodzice pana Jerzego zginęli podczas wojny, więc  partyzanci stali się jego drugą rodziną. W oddziale zajmował się m.in. konserwacją broni, był gońcem, łącznikiem i zwiadowcą. Brał także udział w wielu akcjach bojowych przeciwko hitlerowskim i sowieckim wojskom. Został aresztowany przez NKWD i trafił do więzienia, skąd został przeniesiony do domu dziecka, z którego uciekł.

W gawędzie, oprócz osobistych wątków naszego gościa, znalazły się także odwołania do obrony Lwowa  przez polskie dzieci, które w  1918 broniły tego miasta, układu Ribbentrop-Mołotow,  przysięgi, jaką składali partyzanci AK i BCH oraz dialog z młodzieżą, przybliżający wojenną codzienność.

Na zakończenie tej niezwykłej lekcji historii wszyscy odśpiewali hymn z refrenem „Marsz, marsz Polonia, ty dzielny narodzie”.

Dodajmy, że  pan Jerzy mieszka obecnie w Nowym Targu, ale ze swoją gawędą chętnie odwiedza szkoły w całej Polsce i za granicą. Jest także autorem książki pt. "Najmłodszy partyzant Wileńszczyzny” a jego wojenne dzieje utrwalono na filmie pt. „Ballada o Jureczku” w reż. Dariusza Walusiaka.

IV Masowy Szczawnicki Bieg Niepodległości

11 listopada uczniowie naszego Gimnazjum wzięli udział w IV Masowym Szczawnickim Biegu Niepodległości, który odbył się na promenadzie.

Oto wyniki naszych zawodników:

Kategoria wiekowa III - dziewczęta
Aneta Koterba - IV miejsce
Malwina Adamek - VI miejsce
Dominika Drążek - VIII miejsce

Kategoria wiekowa III - chłopcy
Rafał Sarata - XV miejsce

Drużynowo nasi reprezentanci zajęli 3 miejsce i do szkoły wróciliśmy z pucharem. Wszystkim zawodnikom serdecznie gratulujemy:)

Wycieczka klasy 1 i 2 na Wysoką

26 września razem z klasą pierwszą wybraliśmy się na górę Wysoką w Pieninach.  Piesza wycieczka zaczęła się o godzinie 1000. Busem dojechaliśmy na Białą Wodę, stamtąd wyruszyliśmy prosto na szlak.

Przewodnikiem był pan Andrzej Węglarz, który ciekawie opowiadał o wszystkich krajobrazach, które zobaczyliśmy. Pogoda była idealna. Bardzo szybko dotarliśmy na szczyt. Tam zaskoczyły nas wspaniałe widoki. Po chwilowym odpoczynku zeszliśmy na ognisko. Niestety przed zjazdem kolejką  okropnie się rozpadało. Jednak to nie pokrzyżowało naszych planów i spokojnie wróciliśmy do Szczawnicy, gdzie bus odwiózł nas do Krościenka.

Wycieczka bardzo się nam podobała i nigdy nie zapomnimy tych widoków. Wspomnienia z tej przygody zostaną w nas na zawsze.

Opracowała: Karolina Orkisz, Adrianna Adamczyk

Wysokie Skałki, Wysoka ( 1050 m n.p.m.) – szczyt w Małych Pieninach, położony na granicy polsko-słowackiej; jednocześnie najwyższy szczyt całych Pienin i Pienińskiego Pasa Skałkowego. Dawniej szczyt ten miał również inne, lokalne nazwy: Pamiarky, Kiczera. Używana przez tutejszą ludność (Łemków) nazwa Pamiarky pochodzi prawdopodobnie od istniejącej tu niegdyś wieży triangulacyjnej, nazwa "Kiczera" od Połoniny Kiczera znajdującej się pod szczytem, na południowo-zachodniej stronie góry. Równie często używana była też nazwa "Wysoka". Góra zaliczana do Korony Gór Polski.

Wycieczka klasy 3 do Kielc

W dniach 17-18 października  nasza klasa wraz z liceum udała się na wycieczkę szkolną do Kielc. Na początku udaliśmy się do jaskini Raj, która zrobiła na nas duże wrażenie. Następnie przejechaliśmy do Kielc i zwiedzieliśmy Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego oraz Muzeum Dialogu Kultur. Po oglądnięciu wystawy udaliśmy się do galerii, gdzie czekał na nas czas wolny. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki był nocleg, który miło nas zaskoczył. Następnego dnia udaliśmy się do Zagnańska, gdzie zobaczyliśmy najstarszy Dąb w Polsce. Kolejnym punktem był Oblęgorek, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Henryka Sienkiewicza. Po lekcji muzealnej przeszliśmy do naszego autokaru i żegnając się z ziemią kielecką wróciliśmy do Krościenka.

Opracował: Michał Barnaś

Ślubowanie klas pierwszych.

Nauczyciele i uczniowie klasy drugiej i trzeciej.

7 Międzynarodowy Masowy Bieg Pieniny 2013

12 września w czwartek odbył się 7 Międzynarodowy Masowy Bieg Pieniny 2013. Organizatorem zawodów była Fundacja Dzieci Pienin. W biegach uczestniczyły 23 szkoły. Nie zabrakło oczywiście naszego gimnazjum.

XXV miejsce zajął Rafał Sarata z klasy 2. XXXII miejsce Piotr Majerczak z klasy 1.

Zawody miały na celu propagowanie biegania wśród dzieci i młodzieży oraz stworzenie im warunków do sportowej rywalizacji w niepowtarzalnym plenerze pienińskim. Liczymy, że w następnym roku uda się zmobilizować większą ilość zawodników naszej szkoły.

Podsumowanie I półrocza

15 stycznia zakończyliśmy "zmagania" I półrocza.

Poniżej przedstawiamy uczniów wyróżniających się w nauce:

Klasa 1

Symelia Natalia 5.1
Nowak Filip 4.5

Mały Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica w narciarstwie alpejskim

16 lutego 2014 roku na stoku Szafranówki w Szczawnicy rozegrane zostały zawody „Mały Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Szczawnica w narciarstwie alpejskim”. Naszą szkołę reprezentowało trzech uczniów. W kategorii czwartej - gimnazjum bezepelacyjnie najlepszy okazał się Michał Barnaś /klasa 3/, drugie miejsce zajął Filip Nowak /klasa 3/, poza podium znalazł się Witold Gabryś /klasa 1/. Gratulujemy sukcesów i życzymy powodzenia podczas następnych zawodów.

Narciarstwo alpejskie - puchar dla naszego gimnazjum.

Uczniowie naszego gimnazjum wywalczyli w tym roku puchar Małopolskiej Gimnazjady Młodzieży w kategorii Narciarstwo Alpejskie Chłopców. Przypomnijmy iż chłopcy z naszego powiatu zajęli 18 marca w Kluszkowcach 1 miejsce w punktacji drużynowej powiatów przed Miastem Kraków oraz powiatem nowosądeckim. Najwięcej punktów zdobyli dla powiatu nowotarskiego uczniowie naszej szkoły, stąd puchar znalazł się w naszych rękach. Serdecznie gratulujemy.

Natalia Symela laureatką

Natalia Symela uczennica klasy 3 naszego gimnazjum została laureatką Małopolskiego Konkursu Biologicznego. Natalia zapewniła tym sobie przyjęcie w pierwszej kolejności do I klasy publicznej szkoły ponadgimnazjalnej.

Powiatowa Gimnazjada w Narciarstwie Alpejskim

14 marca nasze gimnazjum brało udział w Powiatowej Gimnazjadzie w Narciarstwie Alpejskim w Kluszkowcach. Drużunowo zajęliśmy dobre 5 miejsce na 12 szkół. Najlepszy wynik uzyskał Michał Barnaś, który z łącznym czasem dwóch przejazdów 0:50,95 zajął pierwsze miejsce. 9 miejsce zajął Filip Nowak z czasem łączym 0:57,47. Zarówno Michał i Filip zakwalifikowali się do zawodów na szczeblu województwa. Szkołę reprezentowali również: Niezgoda Marta, Witold Gabryś, Majerczak Piotr. Gratulujemy!

Sukcesy Michała Barnasia w narciarstwie alpejskim

Poniżej przedstawiamy sukcesy ucznia klasy 3, Michała Barnasia w narciarstwie alpejskim w obecnym sezonie.

XXVI Liga MOZN - I edycja Kluszkowce 1 miejsce
Puchar Burmistrza Miasta Szczawnica 1 miejsce
Beskid-Ski 1 miejsce

Natalia Finalistką Konkursu Biologicznego

18 marca 2014 w Krakowie odbył się etap wojewódzki Małopolskiego Konkursu Biologicznego w którym wzięła udział uczennica naszego gimnazjum – Natalia Symela.  Czekamy z niecierpliwością na wyniki, które będą ogłoszone w najbliższym czasie.

Czytamy dzieciom

W dniu 24.04.2014 świętowaliśmy ,,Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich’’. Z tej okazji zorganizowałyśmy akcję ,, Czytamy Dzieciom’’ w ramach projektu edukacyjnego naszej szkoły – ,,Promowanie czytelnictwa’’. Od 10.00 do 14.00 w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza czytałyśmy bajki pt. ,,Trzy świnki ‘’ i ,,Złotowłosa i trzy niedźwiadki’’ w najmłodszych klasach. Wszyscy się dobrze bawiliśmy i spędziliśmy miły czas w swoim towarzystwie.

Karolina Orkisz, Adrianna Adamczyk

Zemsta w teatrze Stu

Dnia 16 maja 2014 roku nasza klasa oraz pierwsza gimnazjum  zorganizowała wyjazd na przedstawienie teatralne pt. ‘’Zemsta’’. Przed spektaklem pojechaliśmy do Galerii Krakowskiej i tam spędziliśmy nasz czas wolny. Później wybraliśmy się na spacer po Krakowskim rynku.  Odwiedziliśmy Kościół Mariacki. Spacer był udany, choć trochę padało.  Spektakl  miał miejsce w Krakowskim teatrze ‘’STU’’. Scenografia i stroje były bardzo dobrze przygotowane, a aktorzy wspaniale grali swoje role.  Wszystkim bardzo się podobało i uśmialiśmy się nie mało. Po przedstawieniu wyszliśmy z teatru i udaliśmy się do autobusu, a potem rozpoczęliśmy drogę powrotną do domu. Wycieczka ta była bardzo udana i na pewno będziemy ją mile wspominać.

Opracowała: Karolina Orkisz, Adrianna Adamczyk

Projekty edukacyjne - podsumowanie

Projekty edukacyjne w naszym gimnazjum są obowiązkowe. Na początku roku uczniowie wybierają temat, który jest przygotowywany wspólnie z nauczycielem danego przedmiotu. Lista tematów w zakładce "Projekt edukacyjny" na naszej stonie szkolnej. W ostatnim tygodniu przyszedł więc czas na ich przedstawienie całej społeczności szkolnej. Gratulujemy pomysłowości i ciekawych form przedstawienia swoich prac oraz pomysłów.

Zakończenie roku szkolnego 2013/14

26 czerwca pożegnaliśmy klasę III naszego gimnazjum. Były nagrody za osiągnięcia sportowe i naukowe. Nasi absolwenci otrzymali pamiątkowe medale. Zakończenie roku szkolnego 2013/14 dla pozostałych klas odbyło się 27 czerwca. Wychowawcy oraz pani dyrektor Elżbieta Wójcik wręczyli wyróżnionym uczniom nagrody. Wszystkim uczniom życzymy bezpiecznego i spokojnego wypoczynku.

O szkole

VI Gimnazjum MCE jest bezpłatną prywatną szkołą z uprawnieniami szkoły publicznej.

Zalety naszej szkoły:
  • mało liczne klasy,
  • brak anonimowości,
  • indywidualne podejście do każdego ucznia.